ĮDOMU.LT - įdomiausios naujienos ir geriausi straipsniai

Įdomūs straipsniai apie kosmosą, gyvūnus, šalis ir pasaulį. Neįprasti faktai apie žmones, jų nutikimus ir atradimus.

TOP 10 įdomiausių faktų apie Titaniką


Turbūt daugelis iš mūsų matė filmą ,,Titanikas‘‘. Filmas davė mums emocijų ir žinių apie tai, kas galėjo vykti ir ką žmonės jautė šioje kelionėje. Deja, bet tai buvo tiesiog romantika ir holivudinė ekranizacija, o pats filmas neapėmė svarbiausių faktų apie šią tragediją, kuri mus vis dar įdomina net praėjus daugiau nei šimtui metų. Šiais metais tragedijai sueina 106 metai per kuriuos vis daugiau ir daugiau buvo atskleista šio laivo tragedijos aplinkybių ir paslapčių. Būtent šiame straipsnyje sužinosite, TOP 10 unikaliausių ir įdomiausių faktų apie svajonių laivą Titaniką!

10. Gelbėjimosi valčių naudojimosi pamoka turėjo vykti būtent tą dieną kai Titanikas atsitrenkė į ledkalnį, tačiau pamoką atšaukė pats kapitonas.

1912 m. balandžio 14 d. ryte Titaniko įgula tikėjosi atlikti įprastą gelbėjimosi valčių naudojimosi pamoką, kaip buvo įprasta tarp to meto, vandenyno lainerių. Akivaizdu, kad įgulai buvo svarbu parengti save ir keleivius, nes jie tikėjosi, kad gali būti nepaprasta situacija, su kuria jie niekada susidūrė. Tačiau tą rytą gelbėjimo valčių naudojimosi pamoka buvo nepaaiškinamai atšaukta. Sprendimas atšaukti gelbėjimo valčių pamoką kilo pačiam kapitonui Edvardui John‘ui Smith‘ui ir iki šiol vis dar nėra tiksliai žinoma, kodėl jis nusprendė atšaukti šį užsiėmimą. Buvo pranešta apie ledą vandenyje visoje plaukiamoje teritorijoje, o kiti laivai siuntė įspėjimus, todėl sprendimas atšaukti gelbėjimo valčių naudojimosi pamoką atrodo dar labiau nesuvokiamas.

Deja, Titaniko įgulai ir keleiviams, fortūna buvo atsukusi kitą skruostą. Nes kaip žinoma, balandžio 14 d. naktį, kai Titanikas atsitrenkė į ledkalnį, šaltuose Atlanto vandenyse žuvo daugiau kaip 1500 žmonių. Žinoma, nėra įrodymų, kad gelbėjimo valčių naudojimosi pamokos nebuvimas tą dieną iš tikrųjų padarė realią įtaką, ypač atsižvelgiant į tai, kad Titaniko gelbėjimosi valtys galėjo talpinti tik maždaug trečdalį keleivių, tačiau buvo plačiai tikima, kad gelbėjimosi valčių naudojimosi pamokos vykdymas būtų galėjęs išsaugoti daugybę prarastų gyvybių.

9. Kaip Titaniko vyriausiasis kepėjas išgyveno daugiau nei 2 valandas lediniame vandenyje?

Čarlzas Jonas Joughinas buvo Titaniko vyriausiasis kepėjas, išgyvenęs laivo katastrofą, ir tapo žinomas dėl to, kad išgyveno šaltame vandenyje ilgą laiką.

Taigi, kaip jis išgyveno?

Pasak jo paties liudijimo, jis maždaug dvi valandas išsilaikė vandenyje. Jis taip pat prisipažino, kad beveik nejaučia šalčio, greičiausiai dėl kraujyje esančio didelio kiekio alkoholio. (Dideli alkoholio kiekiai paprastai padidina hipotermijos riziką - tačiau yra ir įrodymų, kad tam tikras alkoholio kiekis gali sulėtinti šilumos trūkumą ir ilgesnį išgyvenimą šaltu oru). Kai išaušo diena ir pradėjo šviesti saulė, jis pastebėjo gelbėjimo valtį ir Joughinas nuplaukė iki jos ir buvo paimtas. Jis ir liko valtyje, iki kol įlipo į RMS Carpathia garlaivį. Jonas buvo išgelbėtas iš šalto vandenyno ir atsipirko tik sutinusiomis kojomis, be jokių rimtesnių sužalojimų.

8. Filmo ,,Titanikas‘‘ biudžetas buvo didesnis už patį laivą Titaniką.

Legendinė Jameso Camerono karjera prasidėjo su projektu - ,,Terminatorius“. Jis yra žmogus, legenda kino pasaulyje. J.Cameron‘as atsakingas už žymius filmus, tokius kaip ,,Ateivis‘‘ ar ,,Įsikūnijimas‘‘. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl jo filmai yra tokie populiarūs, yra tai, kad jis deda labai daug pastangų, kad jie pranoktų praeities filmus ir sujungtų žiūrovą su realybe ir fantazija. Paimkime ,,Titaniko‘‘ pavyzdį - mažai žinomas faktas apie 1997 m. Filmą yra tai, kad filmavimo procesas kainavo daugiau nei faktinis ,,RMS Titanic‘‘ laivo statybos procesas.
Dar 1900-ųjų pradžioje, kai buvo sukurtas liūdnai pagarsėjąs laivas, jis kainavo 1,5 milijono svarų (tuo metu buvo beveik 7,5 milijonai JAV dolerių). Jei atsižvelgsite į infliaciją, tai kainuos nuo 120 iki 150 milijonų JAV dolerių 1997 metais. Tačiau Jameso Camerono ,,Titanikas‘‘ prodiuseriams kainavo maždaug 200 milijonų dolerių 1997 metais!

7. Titaniko muzikantai grojo valandų valandas, iki pat kol laivas nuskendo.

Kadangi jie nebuvo laivo darbuotojai, jie turėjo tokias pačias teises kaip ir bet kuris keleivis iš laivo, jie galėjo palikti laivą gelbėjimo valtimis. Kapitonas galėjo jiems tik rekomenduoti, kad jie grotų nesustojant, tačiau jis negalėjo nurodyti jiems tai padaryti.
Kai Titanikas atsitrenkė į ledkalnį, pagrindinis smuikininkas Wallace‘as Hartley ir jo kolegos nariai pradėjo groti muziką, kad palydėtų keleivius kol įgula sodino keleivius į gelbėjimosi valtis. Daugelis išgyvenusiųjų sakė, kad Hartley ir grupė toliau grojo iki pat pabaigos. Vienas antros klasės keleivis sakė: ,,Šią naktį buvo padaryta daug drąsių dalykų, bet nė vienas nebuvo drąsesnis nei tas, kurį atliko vyrai, grojantys minutę po minutės, kai laivas ramiai leidosi vis žemyn ir žemyn, į vandenyną“.

6.Japonas išgyvenęs Titaniko katastrofą, savo šalyje buvo vadinamas bailiu, nes nemirė kartu su kitais keleiviais.

Nors jis ir išgyveno tragediją, tačiau grįžimas į savo gimtąją šalį nebuvo lengva užduotis. Apie jį, Japonijos žiniasklaida rašė daugelį straipsnių, įvairiuose laikraščiuose. Galų gale pagaliau jis kažkaip sugebėjo grįžti į Japoniją, bet savo tėvynėje prarado darbą ir savo tautos bei žiniasklaidos Japonijoje jis buvo laikomas bailiu. Atrodytų keista įvykių tėkmė, tačiau viskas pasidaro šiek tiek lengviau suprantama kai sužinome faktą, jog jis, kartu su kitu keleiviu apsimetė moterimi tam, kad gautų vietą vienoje iš gelbėjimosi valčių. Kaip žinote, pirmenybė tokioje situacijoje ir vieta, suteikiama gelbėjimosi valtyse, pirmiausiai buvo duodama moterims su vaikais.

5. Titaniką sugriovusio ledkalnio istorija prasidėjo kažkur apie 1000 metų prieš mūsų erą.

Ledkalnis pradėjo savo lėtą kelionę į Šiaurės Atlantą prieš maždaug tris tūkstančius metų. Vėlgi mes galime tik spėti apie tikslias detales, bet istorija tikriausiai prasidėjo nuo sniego kritulių Grenlandijos vakarinėje dalyje, kažkur apie 1000 prieš mūsų erą. Po kelių mėnesių šis sniegas buvo dar labiau suslėgtas, tapo substancija vadinama firnu, kuri vėliau suspaudžiama į tankų ledą, nes jo viršūnė yra naujesnė sniego masė. Šiuose ledynuose vandens srovės juos lėtai stumia į vakarus, link vandenyno. Kai jie galiausiai pasiekia Arkties vandenyno pakrantę, potvyniai nulupa ledo gabalus ir taip atsiranda ledkalniai, šis procesas trunka apie 30 amžių arba 300 metų. Bet kai visa tai nutinka, ledkalnio gyvenimas žiauriai sutrumpėja. Mes žinome, kad dėl susidūrimo su ledkalniu ir nuskendo Titanikas Šiaurės Atlante. Todėl ledokšnis buvo ne savo gimtajame Arkties regione. O tai reiškia, kad srovės turėjo keliauti toli į pietus nuo tos vietos, kur ledkalnis buvo suformuotas. Nuo Grenlandijos pakrantės jis būtų perkeltas į Baffino įlanką tada į Daviso sąsiaurį, tada į Labradoro jūrą ir galiausiai į Atlanto vandenyną.

4. Vienas ,,Boeing 777‘‘ variklis turi dvigubai arklio galių negu visi Titaniko varikliai sudėjus.

Titanikas svėrė beveik 50 tūkstančių tonų ir galėjo gabenti 3500 žmonių. Prieš laineriui nuskęstant, jis buvo visame pasaulyje žinomas kaip didžiulis jūros titanas. Jo varikliai, varomi 159 anglies krosnių, buvo suprojektuoti taip, kad išvystyvų 46 tūkstančius arklio galių. Tai maždaug 4600 kartų daugiau galios nei vidutiniame automobilyje.
Palyginkime tai su šiuolaikiniu transportu: ,,Boeing 777‘‘. ,,Bangalore Aviation‘‘ nurodo, kad vienas GE90-115B variklis išspaudžia daugiau nei 110 tūkstančių „arklių. Tai daugiau nei dviguba Titaniko motoro galia. Ir ši jėga dar labiau stebina kai paskaičiuojame transporto priemonių masę. Titanikas turėjo vežti apie 6,5 tonos akmens anglių vien kaip kurą, o ,,Boeing 777‘‘ sveria tik ~350 tonų..

3. Po to, kai 1871 m. Išgyvenęs gaisrą ir laivo nuskendimą, emociškai išsigandęs vyras pagaliau nusprendė įveikti savo baimę ir pasiryžo plaukti Titaniku, jis net nenutuokė, kad laive jo laukia mirtis.

1840 m. Gimęs Montevideo, Urugvajuje., Ramon Artagaveytia atvyko iš šeimos, kuri turėjo istoriją jūrininkystės srityje. Tiesą sakant, jo senelis Ramono tėvui prieš mirtį pasakė: ,,Žinodamas, kaip ją naudoti, tu niekada nebūsi alkanas. Tavo protėviai visada išgyveno ir tai tik buvo dėl jūros. Tai tavo likimas. Sek jį!‘‘.

1871 m. Gruodžio 24 d. Ramonas išgyveno gaisrą ir išsigelbėjo iš skęstančio laivo ,,Amerika“, netoli Punta Espinillo, Urugvajaus krantų. Laikraščiai pranešė, kad ,,Amerika‘‘ lenktyniavo su kitu laivu į Montevideo uostą ir dėl didelio katilo slėgio kilo gaisras. Laive buvo 114 pirmosios klasės, 20 antros klasės ir 30 ,,ekonominės‘‘ klasės keleiviu. Išgyveno tik 65 iš 144 keleivių. Ramonas pabėgo šokdamas į jūrą ir plaukė link kranto iš visų jėgų. Daugelis keleivių siaubingai sudegė, o epizodas, paliktas Ramono atmintyje, sukrėtė jį emociškai. Galų gale atsigavęs po šoko, 1912 vyras ryžosi plaukti moderniausiu to meto laivu.

Titanike Ramono laukė mirtis, jis kaip ir daugelis keleivių nuskendo šaltame Atlanto vandenyne.

2. Titanike plaukė ir lietuvis kunigas Juozas Montvila.

Vienas Titaniko keleivių buvo ir kunigas kilęs iš Marijampolės. Jis baigė Seinų gimnaziją. Kunigas Juozas Montvila, turėjo brolį gyvenantį Niujorke, kuris siūlė Juozui atvažiuoti į Niujorką kol nuslūgs carinės Rusijos valdžios įniršis. Kunigas Juozas keliavo per Vokietiją ir tada į Londoną iš kur ir turėjo išplaukti. Jis pasirinko šį laivą dėl saugumo, nes jis buvo toks didelis, jog niekas negalėjo suvokti kaip šis galėtų nuskęsti.
Tragedijos naktį kunigas laimino žmones, klausė jų išpažinčių, nė negalvojo naudotis gelbėjimosi valtimis. Nors yra manoma, kad kunigas žuvo su kitais keleiviais. Deja, jo palaikai nebuvo rasti.

1.Pačio Titaniko poveikis pasauliui ir jo pačio įspaudas istorijoje.

  • Beveik dešimt porų šventė savo medaus mėnesį Titanike.
  • Nei vienas iš 30-ies inžinierių nepaliko Titaniko: jie liko ir išlaikė laive elektros energiją, kad kiti galėtų pabėgti. Dėl to iki pačio galo laivas buvo apšviestas.
  • Kim IL-Sung‘as, Šiaurės Korėjos įkūrėjas, gimė tą dieną, kai Titanikas nuskendo.
  • Egzistuoja viena sąmokslo teorija, kurioje teigiama, kad Titanikas niekada nenuskendo. Vietoj to, tai buvo viena didelė draudimo apgaulė.
  • Numatoma Titaniko keleivių turimų grynųjų pinigų, obligacijų ir papuošalų vertė sudarė 6 000 000 JAV dolerių arba per 150 mln. dolerių dabartiniais pinigais.
  • Filmas ,,Titanikas‘‘ laimėjo 11 ,,Oskarų‘‘, bet nė vieno už aktoriaus pasirodymą.
  • Titanikas buvo pastatytas Belfaste, Šiaurės Airijos sostinėje.
  • Titaniko įgula neturėjo jokių žiūronų, kurie galėjo padėti jiems pamatyti ledkalnį. Jie liko spintelės viduje, o raktas buvo prarastas.
  • Titaniko architektas Tomas Andrewsas buvo tarp tų, kurie mirė nuskendus laivui.
Parašė Povilas Mančinskas 2018 m. kovo 12 d., perskaityta 196 k.
Visi straipsniai priklauso idomu.lt naujienų svetainei. Be sutikimo kopijuoti draudžiama.

Suradai klaidą ar neveikiančią nuorodą?

Pažymėkite problemos fragmentą pele ir paspauskite Ctrl + Enter.

Atsidariusiame lange aprašyk problemą ir išsiųsk pranešimą administracijai.

Parašyk savo nuomonę

reload, if the code cannot be seen
Paskolų klubas

Kalendorius

«    Gegužė 2018    »
PirAntTreKetPenŠešSek
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 

Kuri tema Jus labiausiai domina?

Euroecredit paskolos