ĮDOMU.LT - įdomiausios naujienos ir geriausi straipsniai

Įdomūs straipsniai apie kosmosą, gyvūnus, šalis ir pasaulį. Neįprasti faktai apie žmones, jų nutikimus ir atradimus.

Greičiausi visų laikų automobiliai


Raudona... Geltona... Žalia! Būdami už šių automobilių vairo, bet kokį oponentą būtumėte palikę galiniame vaizdo veidrodėlyje. Šie inžineriniai pasiekimai greičio rekordininkų forma pastūmėdavo automobilių industriją į vis didesnes aukštumas. Deja, daugumą šių automobilių teko ar tenka vairuoti tik išskirtinai turtingiems mūsų planetos gyventojams. Paprastiems žemiečiams tenka pasitenkinti seilės varvinimu prie ekrano. Sąraše aprašysime tik produkcinius automobilius, tad vienetiniai egzemplioriai čia nebus minimi. Susipažinkite – tai greičiausi automobiliai istorijoje!

1949m. Jaguar XK120 – 201 km/h

Variklis: 3,4 litro 6 cilindrų
Galia: 160 arklio galių
0-100 km/h: 9,9 sek
Kaina: nuo 130,000 USD

Pagal dabartinius standartus tai tikrai keistai atrodantis automobilis. Tačiau savo metu tai buvo viena gražiausių ir greičiausių transporto priemonių. Penktajame ir šeštajame dešimtmetyje Jaguar buvo bene rimčiausias žaidėjas lenktyninių automobilių rinkoje. Be to, tai pirmas produkcinis automobilis viršijęs 200 km/h greitį. Kai kurios publikacijos įrodinėjo, jog šis automobilis galėjo pasiekti ir 214 km/h, bet tai niekada nebuvo įrodyta. Iš viso pagaminta net 12 tūkst. vienetų.

1955m. Mercedes Benz 300SL – 243 km/h

Variklis: 3 litrų 6 cilindrų
Galia: 212 arklio galių
0-100 km/h: 9,4 sek
Kaina: nuo 900,000 USD

Tai – tikras Mersedesas. Savo greičiu nenusileidžia ir vidutiniam dabar gaminamam automobiliui, o juk produkcijoje buvo prieš 60 metų. Visais aspektais šis automobilis yra šedevras. Neprilygstama išvaizda, kylančios „Gullwing“ durys, pritapusios daugumoje vėlesnių super-automobilių ir daug kitų detalių. Pradėjęs savo kelią kaip lenktyninis automobilis, 300 SL vėliau tapo turtuolių žaisliuku ir keliems metams užėmė pirmą vietą greičiausių automobilių sąraše. Dabar jį įsigyti gali tikrai ne kiekvienas. Pagaminta 3000 vienetų.

1959m. Aston Martin DB4 GT – 245 km/h

Variklis: 3,7 litro 6 cilindrų
Galia: 302 arklio galios
0-100 km/h: 6,1 sek
Kaina: virš 3,000,000 USD

Superšnipui Džeimsui Bondui reikėjo superautomobilio. Britų gamintojas Aston Martin pasiruošė šiam iššūkiui ir pagamino tikrą monstrą – per 6 sekundes nuo 0 iki 100 įsibėgėjantį Aston Martin DB4 GT, sportinę DB4 modelio versiją. Pagal akseleraciją ir maksimalų greitį DB4 GT modelis net ir dabar galėtų sugėdinti daugumą naujesnio modelio automobilių, o savo išvaizda ir retumu yra pavergęs visą automanų pasaulį. Deja, tai vienas rečiausių ir brangiausių automobilių pasaulyje – iš viso jų buvo pagaminti tik 75. Norint įsigyti vieną tokį Aston Martin‘ą piniginę paploninti reiktų septynženkle suma.

1963m. Iso Grifo GL 365 – 259 km/h

Variklis: 5,4 litro V8
Galia: 360 arklio galių
0-100 km/h: 6,1 sek
Kaina: nuo 250,000 USD

Vienas rečiausių automobilių visame pasaulyje – italų gamintojo Iso automobilis pavadinimu Grifo. Automobilis turėjo konkuruoti su Ferrari ir Maserati bei išnaudoti didelius ir galingus amerikietiškus V8 variklius iš Ford bei Chevrolet. Automobilis lėkė kaip pašėlęs, tačiau naftos krizė ir konkurencinga rinka išstūmė Iso ir jie bankrutavo. Pagaminti tik ~400 vienetų.

1965m. AC Cobra MK III 427 – 266 km/h

Variklis: 7 litrų V8
Galia: 485 arklio galios
0-100 km/h: 4,5 sek
Kaina: nuo 1,500,000 USD

Automobilių rinkos sekso simbolis AC Cobra buvo C.Shelby sumanymas. Būtent MK III modelis sumušė greičio rekordą, o net ir prieš 50 metų pasiekta akseleracija greitesnė nei naujos Audi S3. Būtent šis Britų gamintojo AC ir C.Shelby bendradarbiavimo vaisius yra pati rečiausia Cobra modifikacija, kurios V8 formos agregatas jai leisdavo pasiekti 266 km/h greitį. Rekordu ji džiaugėsi neilgai, bet išliko visų atmintyje kaip vienas gražiausių ir maištingiausių automobilių. Pagaminta apie 20 vienetų.

1967m ir 1969 m. Lamborghini Miura P400 ir Lamborghini Miura P400S  – 275 km/h ir 289 km/h

Variklis: 3,9 litro V12 abiejuose modeliuose
Galia: 350 ir 370 arklio galių
0-100 km/h: 6,1 ir 5,3 sek
Kaina: apie 400,000 USD už P400 ir per 500,000 USD už P400S

Miura pradėjo Lamborghini V12 kreiserių kelią. Pirmasis iš jau 5 automobilių su dvylikos cilindrų agregatu (Countach, Diablo, Murcielago, Aventador), kurie tapo savo laikmečio stiliaus ikonomis. Miura buvo dizaino šedevras. Itališkas kūrybingumas susijungė su lenktynių ir psichozės požiūriu, tam, kad būtų sukurtas šis automobilis. Jis lėkė kaip vėjas, burgzdavo tarsi kažkas iš aukščiau ir dėl to visiems laikams įsimins kaip turbūt pirmasis pasaulyje super-automobilis. 1968m. tarp šių Miuros rekordų įsiterpė Ferrari 365 GTB/4 Daytona, bet po mažiau nei metų patobulinta Miura jį susigrąžino.

1982m. Lamborghini Countach LP 500S – 293 km/h

Variklis: 4,8 litro V12
Galia: 375 arklio galios
0-100 km/h: 5,6 sek
Kaina: nuo 600,000 USD

Vienas įsimintiniausios išvaizdos automobilių buvo Lambordžini atsakymas jų pačių Miurai. Jis perėmė greičio rekordą iš savo protėvio ir jį pralenkė. Deja, Countach atrodė geriau nei važiavo. Kasdieniam naudojimui ji visiškai netiko, o trasoje taip pat nebuvo pati judriausia, tačiau koks grožis... Niekas neslėpė – Countach turėjo pagerinti 300km/h greitį, bet tą pirmieji padarė didžiausi jų konkurentai – Ferrari.  Pagaminti 323 vienetai.

1984m. Ferrari 288 GTO – 303 km/h

Variklis: 2,9 litro
Galia: 400 arklio galių
0-100 km/h: 4,9 sek
Kaina: nuo 330,000 USD

Tai vienas keisčiausių narių šiame sąraše. Sumušęs dvejų metų senumo Countach rekordą šis automobilis niekad testo metu nebeviršijo 290 km/h. Tačiau rekordas liks rekordu. Tik 272 pagaminti vienetai reikštų, kad tai turėtų būti vienas brangiausių Ferrari modelių, visgi tai rekordininkas. Tačiau palyginus su kitais modeliais tai tik lašas jūroje. 512 TR, F40 ir Testarossa greitai nustūmė šį modelį užmarštin, o apie rekordą niekas nieko, deja, nebeprisimena.

1986m. ir 1987m. Porsche 959 ir Ferrari F40 – 317 ir 324 km/h


Varikliai: 2.8 litro 6 cilindrų ir 2,9 litro V8
Galia: 444 ir 484 arklio galios
0-100 km/h: 3,8 ir 3,9 sek
Kaina: nuo 1,000,000 USD; apie 1,300,000 USD

Tai du didžiausi devintojo dešimtmečio pabaigos varžovai. Automobilių pasaulyje nebuvo jokių kitų kalbų, tik 959 ir F40. Italų žirgas buvo greitesnis, bet lėčiau įsibėgėjo iki 100 km/h. Vienas automobilis atrodė kaip lenktyninis bolidas, kitas labiau priminė kasdienį sportinį kupė. Tai buvo dviejų pasaulių susidūrimas, kuriame kiekvienas turėjo savo favoritą. 959 buvo pagaminti 337 vienetai, o F40 – 400.

1993 m. McLaren F1 – 386 km/h

Variklis: 6,1 litro V12
Galia: 618 arklio galių
0-100 km/h: 3,1 sek
Kaina: nuo 1,800,000 USD

Greičio rekordą ilgam nusisavino britų ir vokiečių bendras projektas – McLaren F1. Auksu dengtas BMW V12 variklis išvystė kolosalias 618 arklių, o didžiausias greitis sutraiškė visus prieš tai buvusius rekordus. Vairuotojo vieta automobilio centre turėjo sukurti nepamainomą vairavimo malonumą. Maksimaliai McLaren F1  skriejo greičiau nei bet kas kitas – per 380 km/h. Greičio rekordo nieks nepagerino net 12 metų.

2005m. Bugatti Veyron – 407 km/h

Variklis: 8 litrų W16
Galia: 1001 arklio galia
0-100 km/h: 2,6 sek
Kaina: nuo 2,000,000 USD

Bugatti, kuri priklausė Volkswagen koncernui, trumpai ir neoficialiai rekordą turėjo 1992 metais. Troškulys jį susigražinti išliko, tačiau tai, kaip jie tą rekordą pasiekė antrą kartą – neįtikėtina. Apie dvi tonas sveriantis Veyron nuo 0 iki 100 įsibėgėjo per vos 2 su puse sekundės. Senesnių greičio rekordininkų interjerai buvo skurdūs, apie komfortą nebuvo nė kalbos, o Veyron turėjo oro kondicionierių, gana daug vietos, minkštą važiuoklę. Tam, kad atrakinti pilną automobilio potencialą, kaip su branduoliniu ginklu, reikia atlikti specialų raktelio pasukimą. 1001 arklio galios monstriškas agregatas su tam tikrais modifikavimais Veyron SuperSport modelyje pasiekė dar žiauresnius rezultatus ir nauja Veyron modifikacija išvysto net 431 km/h. Nors naujasis Bugatti žaisliukas Chiron savo maksimalaus greičio testo dar neturėjo, spėjama, jog jo maksimalus greitis galėtų būti apie 470 km/h, nors dabar ribojamas iki 420 km/h.

2017m. Koenigsegg Agera RS – 458 km/h

Variklis: 5 litrų V8
Galia: 1160 arklio galių
0-100 km/h: 2,6 sek
Kaina: nuo 2,200,000 USD

Koenigsegg Agera RS – viena iš kelių standartinio Agera modelio modifikacijų. Ši, maksimalaus greičio rekordininkė yra ilgo švedų gamintojo darbo rezultatas. Netrumpą laiką Koeniggsegg alsavo į nugarą Veyron, o galų gale jį pralenkė. Tiesioje linijoje Agera viršijo puspenkto šimto kilometrų per valandą greitį, tačiau 2018 metų Ženevos automobilių parodoje jau pasirodė keletas automobilių nusitaikiusių į Koeniggsegg sostą.

Galimi rekordininkai


Devel Sixteen – spėjama, apie 500 km/h


Variklis: 12,3 litro V16
Galia: 5007 arklio galios
0-100 km/h: 1,8 sek
Kaina: nežinoma

Dubajaus magantų sumanymas varomas dviem sujungtais Chevrolet V8 varikliais, kurie kartu išvysto protu nesuvokiamas 5007 arklio galias. Deja, atrodo, jog turčių iš Viduriniųjų Rytų ambicijos atsitrenkė į sieną ir progresas su Devel Sixteen sulėtėjo.

Corbellati Missile


Variklis: 9 litrų V8
Galia: 1800 arklio galių
0-100 km/h: 1,9 sek
Kaina: nežinoma

Apstulbinęs Ženevos automobilių parodos lankytojus 2018 metais, Corbellati Missile apjungia klasikinį dizainą ir modernią technologiją. Automobilis tikrai atrodo keistai, bet ant popieriaus tai – tikra raketa.
įvertinimas 4.5 / 5 (17 balsų)
Parašė Povilas Mančinskas 2018 m. kovo 08 d., perskaityta 400 k.
Visi straipsniai priklauso idomu.lt naujienų svetainei. Be sutikimo kopijuoti draudžiama.

Suradai klaidą ar neveikiančią nuorodą?

Pažymėkite problemos fragmentą pele ir paspauskite Ctrl + Enter.

Atsidariusiame lange aprašyk problemą ir išsiųsk pranešimą administracijai.

Parašyk savo nuomonę

reload, if the code cannot be seen
Paskolų klubas

Kalendorius

«    Spalis 2018    »
PirAntTreKetPenŠešSek
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

Kuri tema Jus labiausiai domina?

Euroecredit paskolos