Didžiausios avia katastrofos istorijoje
Nors tikimybė, kad skrendant lėktuvu įvyks nelaimė ir jis suduš be galo menka, jūsų šansai išgyventi tokios katastrofos metu ne ką didesni. Krisdami iš didelio aukščio, lėkdami dideliu greičiu ar tiesiog pakliuvę į nepavydėtiną situaciją orlaivių katastrofos nusineša dešimčių, o kartais net šimtų žmonių gyvybes. Gerai, kad tobulėjant aeronautikos technologijoms ir skrydžių valdymui – lėktuvai dūžta vis rečiau. Tačiau verta žinoti ir didžiausias lėktuvų nelaimes istorijoje.
2014 metų Liepos 17 dieną ir taip opus Ukrainos rytuose vykstantis karinis konfliktas pareikalavo dar daugiau aukų. Iš Amsterdamo į Kuala Lumpūrą skridęs Boeing 777 lėktuvas skrido virš Ukrainos oro erdvės kada tikriausiai buvo sumaišytas su bombonešiu ar kitu lėktuvu ir į jį nukreipiama Buk pabūklo raketa žemė-oras. Nepriklausomi Olandijos ekspertai nustatė, tikslų pabūklo ir kovinės galvutės tipą. Deja, tikrieji kaltininkai nėra išaiškinti. Didžiausias įtarimas krenta ant separatistų, tačiau tokius pat pabūklus naudoja ir Ukrainos armija.
Kruviniausia katastrofa, kurios metu lėktuvas nedužo. 1980 metų Rugpjūtį Lockheed L-1011 lėktuvas su trimis varikliais užsidegė vos pakilęs. Orlaivis skrido iš sostinės Rijado oro uosto į Džedą – 840 km atstumą. Įgula pastebėjo iš krovinių skyriaus kylančius dūmus. Pilotas nusprendė apgręžti lėktuvą ir grįžti į oro uostą, tačiau jau degantis lėktuvas dėl neaiškių priežasčių nesustojo ir nuriedėjo toliau už nusileidimo tako. Maži vandens resursai ir kitos nesėkmės sutrukdė gelbėtojams išsaugoti gyvybes.
307 keleiviai ir 22 įgulos nariai žuvo iškart kai 9 kilometrų aukštyje, krovinių skyriuje sprogo bomba. Lėktuvo nuolaužos nukrito netoli Airijos. Didžiulį orlaivį Boeing 747 skridusį iš Toronto į Mumbajų per Londoną ir Delį sunaikino teroristai. Manoma, kad tai buvo didesnio jų plano dalis, nes Indijoje panašiu metu įvyko dar vienas sprogdinimas oro uoste. Kaltininkai buvo nustatyti. Tai Sikhų ekstremistų organizacija Babbar Khalsa. Nuteistas tik vienas žmogus, jam skirta 15 metų kalėjimo.
Nepaprastai įdomus trijų variklių orlaivis DC-10/MD-10 atspindėjo oro kelionių kokybę 8-ąjame dešimtmetyje. Keista, kad visai naujas orlaivis susidūrė su mechaniniu gedimu vos pakilęs iš savo sustojimo netoli Paryžiaus. 12 įgulos narių ir 334 keleiviai mirė vietoje kai krovinių skyriaus uždarymo durelės neužsirakino ir sukėlė sprogią dekompresiją. Įgriuvusios grindys paliko pilotus be kontrolės, lėktuvas ėmė kristi ir taip įvyko antra didžiausia avia katastrofa Europos istorijoje. Apskritai, šio lėktuvo durys užsidarinėdavo nepatikimai, tad reikėdavo daug mechaninių procedūrų, kurios ne visada buvo atliekamos saugiai.
Tai viena iš tų nelaimių, kurių buvo galima išvengti. Kazakhstano oro linijų lėktuvas Ilyushin II-76TD tegabeno 37 žmones (įskaitant įgulą), o Saudia oro linijų Boeing 747 skrido 312 žmonių. Kazakhstano lėktuvo pilotas pranešė skrendąs aukščiau nei iš tiesų. Besileidžiantis lėktuvas iš Kazakhstano kliudė iš Indijos kylančio Boeing sparną ir pastarasis užsidegė bei pradėjo kristi. Boeing‘as į žemę trenkėsi beveik 1 macho greičiu. Nuo to laiko atsirado protokolas neleisti vienu metu kilti ir leistis lėktuvams iš priešingų pusių.
Tai antra didžiausia aviakatastrofa žmonijos istorijoje. Beveik sausakmišas Boeing 747 trenkėsi į kalną. Keista, kad avariją išgyveno 4 žmonės. Jų galėjo būti ir daugiau, tačiau dėl vėluojančios gelbėjimo operacijos po poros valandų mirė nuo sužalojimų. Netinkamas remontas neištaisė problemos su orlaivio sandarumu. Kabinoje atsirado problema su slėgiu, vienas dalykas privedė prie kito, o vos pakilęs (12 minučių po to kai atsiplėšė nuo žemės) neteko dalies uodegos ir rėžėsi į uolėtus kalnus.
Liūdna, kad didžiausio žūčių skaičiaus pareikalavusios tragedijos buvo galima išvengti. Los Rodeos oro uoste susidūrė du oro galiūnai Boeing 747. Olandijos KLM ir Pan Am oro linijų lėktuvai rūko metu turėjo tiesiog tragiškas sąlygas naviguoti. KLM orlaivyje žuvo visi, iš Pan Am lėktuvo išgyveno 61 žmogus iš 396. Olandų oro linijų lėktuvas per rūką nematė Pan Am paukščio, dėl to į jį atsitrenkė prieš pastarajam spėjus pasitraukti.
Malaysia Airlines Skrydis 17
Žuvusiųjų skaičius: 298Saudi Arabian Airlines skrydis 163
Žuvusiųjų skaičius: 301Air India skrydis 182
Žuvusiųjų skaičius: 329Turkish Airlines skrydis 981
Žuvusiųjų skaičius: 346Saudia skrydis 763 ir Kazakhstano oro linijų skrydis 1907
Žuvusiųjų skaičius: 349JAL skrydis 123
Žuvusiųjų skaičius: 520Tenerifės tragedija
Žuvusiųjų skaičius: 583
įvertinimas 4.5 / 5
Parašė Povilas Mančinskas 2018 m. kovo 08 d., perskaityta 4 574 k.
Visi straipsniai priklauso idomu.lt naujienų svetainei. Be sutikimo kopijuoti draudžiama.